A hagyományos,
XX. században alkalmazott reklámhordozók (TV, mozi, óriásplakátok, rádió,
magazinok, szórólapok, stb.) mellett, a ’90-es években megjelent és rohamosan
terjedni kezdett az internet, mint kiváló felület, csatorna a tömegek elérése
szempontjából. Ezt a lehetőséget természetesen gyorsan felismerték a marketing-
és reklámszakemberek, és egyre hatékonyabb módokat fejlesztettek/fejlesztenek
ki a minél nagyobb számú elérés és figyelemfelkeltés céljából. Hogy csak a legnagyobbakat
felsoroljuk: web, email, letölthető programok, stb.
Szemben a hagyományos
reklámhordozókkal, a webes reklám esetén a figyelemfelkeltő hatás, a képi elemek
és az animáció kerülnek előtérbe, többnyire kevés szöveggel. A reklám kevés
információt hordoz a termékről, a megjelenítés és a forma viszont nagy hatással
van a sikerre. A reklámok általában raszteres képként vagy flash animációként
jelennek meg és célszerű népszerű, gyakran látogatott weboldalakra, portálokra
elhelyezni őket. Nem nehéz kitalálni, hogy minél ismertebb egy portál, illetve minél
nagyobb a látogatottsága, annál többet kell fizetnünk a reklámok elhelyezésérért.
Külön tanulmányok készülnek arra, hogy hány szót, esetleg mondatot hajlandó elolvasni
egy interneten szörfölő, sőt még arra is készültek kutatások, hogy a képernyő
melyik pontjaira szegeződik a tekintetünk…
A webes
reklámokban nincs szükség telefonszám vagy cím megnevezésére, mert a téglalapra
rá lehet kattintani, ami elvezeti az olvasót a gyártó vagy a termék honlapjára,
ahol minden részletet megtudhat a termékről vagy szolgáltatásról. A kattintások
és a megjelenések számát a reklámfelületet biztosító cégek feljegyzik, és
megjelenésenként számláznak.
E-mail-ben
reklámot is lehet küldeni. Ez általában szöveges, levél formájú üzenet, melyben
a feladó írásban
kifejti, hogy miért érdemes az adott terméket vagy szolgáltatást használni, és
megad egy webcímet, ritkábban telefonszámot, melyen a címzett további
tájékoztatást kap és rendelésre is lehetőség van. Az e-mail-ben történő
kereskedelmi célú reklámozás egy általános kategóriába, a spambe tartozik. A
spam kéretlen és váratlan e-mail, melynek küldőjét a címzett általában nem
ismeri, és ha előzetesen megkérdeznék tőle, hogy szeretne-e a küldőtől az adott
témában levelet kapni, akkor nemmel válaszolna.
A spam-ek ellen tényleg nem tehetünk semmit?
VálaszTörlésDehogynem. Beszélj az informatikusoddal, hogy rakjon fel a gépedre egy komoly tűzfalat és blokkolót, az le tudja szűrni a spam-ek nagy részét.
TörlésVannak olyan programok, amik egész sikeresen blokkolják a weboldalakon megjelenő reklámok 90%-át. Sokkal nyugisabbá teszik a netezést. Kevesebb villogás, kevesebb elterelés.
VálaszTörlésMondjuk ezt még tovább lehetne fejleszteni úgy, hogy szűrőt lehessen beállítani, és akkor a minket érdeklő reklámok átjuthatnának a blokkolón.
ez nagyon érdekes, a minap felmentem egy weboldalra, mert biciklit kerestem (ezt az oldalt is ajánlották). fel akartam hívni a srácot, de nem találtam a telefonszámát. végignéztem a bal oldalt, kisbetűk, nagybetűk, aztán a jobb oldalt, aztán a lap alját, majd szinte teljesen véletlenül vettem észre felül középen!! piros nagy betűkkel, villogó keretben, hogy kapcsolat. mindenhova néztem, de oda nem... érdekes...
VálaszTörlésNekem félelmetes ez a dolog. Sokáig egyáltalán nem figyeltem erre, de mondták, hogyha valamire rá keresek a neten, egymás után kapni fogom a témába vágó spam-eket. És valóban. És idegesítenek a tolakodó reklámok, amiket kikapcsolni sem lehet, mert ha be akarom zárni, akkor is megnyílik, vagy szemtelenül és eltüntethetetlenül ott röhög a képembe egy teljesen más témájú hír helyett. Ja, és még egyszer sem találkoztam olyannal, amire szükségem lett volna, vagy akár csak kíváncsivá tett volna...
VálaszTörlésA teljesség kedvéért hozzá kell tenni, hogy a megbízható, tisztességes online kereskedők akár 30 napos elállási jogot is
VálaszTörlésbiztosítanak, pontosan azért, mert a vevőnek nincs lehetősége
a terméket tárgyi valójában vizsgálni.
A tisztességesek igen. A többitől nem szükséges az elállási jog, mert van, hogy még a terméket sem kapod meg:)
TörlésNem tudom, ki hogy van vele, de nekem kihullik a hajam a sok reklámtól. A neten keresek valamit, rámegyek egy weboldalra, biztosan beugrik egy pár reklám ablak,amit nem tudok bezárni, mert azonnal átnavigál egy másik oldalra. a végén ár azt sem tudom, hol vagyok!:-)
VálaszTörlés