Manapság már minden eszközt képesek bevetni a marketing szakemberek, csak h növeljék az adott vállalat eladását. Egyre ötletesebb, frappánsabb megoldások szükségesek a mai telített piacon.
Biztos vagyok benne, hogy senkinek sem ismeretlen a gerillamarketing kifejezés. Újabban már a szakemberek nem bíznak a hagyományos eszközök sikerességében, így felhagyva ezekkel különféle „meghökkentő, maradandó nyomot hagyó” reklámokat, promóciókat dolgoznak ki.
Aztán hogy ezek mennyire érik el a céljukat, hát nem tudom. Van aki kifejezetten szeretni ezeket a típusú reklámokat, de biztos sokan vagyunk, akikből ellenszenvet vált ki némelyik. Én személy szerint oda vagyok értük: nekem sokkal szimpatikusabb egy agyament hirdetés vagy reklám, mint egy unalmas, „a mi mosóporunk sokkal jobb” akció. Jó persze tegyük hozzá, hogy nem egyszer a jó ízlés határait súrolják ezek a reklámok.
Mint például ez is:
Aztán mindenki eldöntheti, hogy a videó segít-e meghozni az étvágyunkat :) Egyébként egyik ismerősöm már járt náluk, és - ahogy a reklámban is szerepel- valóban „baszottjó” hamburgerük van :)
Valamelyik nap a következő marketing akcióról olvastam: az Orphea 4D rovarriasztó spray szakemberei úgy gondolták, hogy az a legtutibb, ha valóban bemutatják rovarölő szerük erejét:
Az akcióról bővebb infó itt: http://addict.blog.hu/2013/05/16/gyilkos_oriasplakat
Azért az én kedvencem akkor is az Old’s Spice vicces fiúja marad :) Nem mintha ettől szélsebesen nekilendülnék vásárolni a termékeiket, egyszerűen csak szeretem :)
Mint azt tudjuk, hatékonyságuk természetesen vitatott, de az biztos, hogy mindaddig, amíg legalább egy „huuh ez de beteg :) ” kifejezéssel illetjük ezeket a reklámokat, eredményesebb akciók lesznek, mint hagyományos társaik.
Ez a rovarirtós nagyon ötletes. :)
VálaszTörlésKöszi az egészet, jól szórakoztam. Ha minden reklám ilyen lenne, sokkal szívesebben néznék tévét.